Witajcie! 👀👀
Dzisiaj mam dla Was post w rodzaju poradnika, a mianowicie - będziemy przywracać dźwięk mojej słodkiej Nel, która z niewiadomych przyczyn od urodzenia nie miała głosu.
Nelciu, niebawem odzyskasz swój głos! |
Znalazłam w Internecie poradnik, jak tego dokonać. Jest on z 2014 roku, więc myślę, że w miarę aktualny.
Krok 1. Należy pobrać program LNZ Pro TUTAJ
Krok 2. Zrób kopię zwierzaka, którego chcesz odmutować. Jest to bardzo ważne, ponieważ przecież nie chcemy stracić naszej pociechy na zawsze.
Krok 3. Włącz dwa okna programu LNZ Pro. Jedno będzie służyło do edycji naszego zwierzaka, a w drugim otwieramy zwierzaka, którego dźwięk chcemy skopiować.
Krok 4. Chyba najbardziej skomplikowany punkt - gdy już mamy otwarte te dwa okna, to w każdym z nich klikamy na pierwszą rubrykę "LNZ", wybieramy Child bądź Adult i szukamy w kodzie Ear Extension. Pod nim znajduje się bardzo ważna kategoria Sounds
Dla niezepsutego zwierzaka kategoria Sounds zawiera plik tekstowy | ... |
|
... ojej! okazało się, że dla Nelci jest to samo :( |
Generalnie powinno być tak, że wyciszony zwierzak powinien mieć pustą kategorię Sounds. Tu się tak nie dzieje. W przypadku, gdyby tak było, to należałoby jedynie przekopiować kategorię Sounds "zdrowego" zwierzaka do tej pustej kategorii wyciszonego i problem z głowy.
My musimy namęczyć się dalej, bo problem leży głębiej. Okazuje się, że na "wyciszenie" zwierzaka mają wpływ nie tylko dźwięki wewnątrz pliku, lecz także ich rasy. Tu kolejny problem - Nel jest mieszanką dwóch pobranych ras - Kooikerhondje i BH Flat Retrievera. I tu się okazało, że ten Retriever jest wyciszony...
W tym przypadku należy otworzyć zepsutą rasę w LNZ Pro i do zepsutej rasy w kategorię Sounds (tam jest to pod LNZ -> LR oraz LRPUP -> 1033) (TRZEBA ZROBIĆ TO ZARÓWNO W LR JAK I LRPUP) dodać następujący plik: resource/dogz/twoja_nazwa_folderu (dowolna)/twoj_dzwiek. Ten dźwięk może być dowolnej innej rasy. Aby było prościej, skopiowałam ten plik, który był w kodzie Nel, a nie działał, bo po prostu rasa rodzica nie miała go w swoim kodzie.
Dodatkowo, w tym miejscu RÓWNIEŻ przekopiowujemy ścieżkę dźwiękową!
Bardzo ważne! Tu również dodajemy ścieżkę dźwiękową (plik rasy, zakładka UNIBREED) |
|
|
W 99% przypadków ta metoda powinna okazać się skuteczna, jednak w przypadku mojej Nelusi jest jeszcze gorzej, bo nie ma w kategoriach kategorii .WAV, więc będzie trzeba pomęczyć się jeszcze dłużej, ale to już poradzę sobie z tym sama.
To na tyle! Mam nadzieję, że uda mi się przywrócić głos Nelusi, bo jak widać, jest to najbardziej skomplikowany przypadek.
Ściskam!
~NF-Petz
Komentarze
Prześlij komentarz